نحوه انتخاب شماره های 1000 کاملا آزاد می باشد و هیچ محدودیتی برای انتخاب شماره وجود نخواهد داشت. به عنوان مثال شما می توانید شماره همراه خود را پس از سرشاخه 1000 قرارداده و در صورتی که این شماره قبلا و توسط شخص دیگری فعال نشده باشد آن را به عنوان شماره اختصاصی خود فعال نمایید. تعداد ارقامی که می تواند شماره های 1000 دریافت نمایند 6 رقم تا 14 رقم می باشد.از معایب این خطوط نداشتن پورتال برای پیگیری وضعیت ارسال پیامهای انجام شده است و این گزارش در صورت نیاز فوری باید توسط اپراتور ارسال گردد ، البته شایان ذکر است که این گزارش به صورت آنلاین و از طریق وب سرویس روی پنل شما نمایش داده می شود ، اما در موارد خاص یا زمان هایی که نیاز داشته باشید که گزارش مستقیم اپراتور را داشته باشید کمی زمانبر می باشد .

سرعت ارسال این اپراتور همواره یکی از پارامترهای مهم و تعیین کننده ای است که شما را نسبت به تهیه یکی از خطوط با پیش شماره 1000 ترغیب خواهد نمود.

این خطوط اولین سرشاخه هایی هستند که توسط اپراتورها واگذار شدند. به همین دلیل ارائه دهندگان این پیش شماره از تجربه بالایی نسبت به سایرین برخوردار هستند.

قابلیت انتخاب کامل خط از جذابترین و کاربردی ترین امکاناتی است که در این پیش شماره ارائه می گردد، به شرطی که شخص دیگری خط مورد نظر را ثبت نکرده باشد.

پایداری و یکنواختی سرویس دهی در این پیش شماره ها، که باعث ایجاد آرامش در استفاده کننده نهایی می گردد، از دیگر وجوه تمایز این خطوط نسبت به سایرین می باشد.