پیامک تبلیغاتی همچنان یکی از موثرترین روش‌ها برای جذب مخاطب و تعامل با او است. با اینکه کانال‌های ارتباطی این روزها به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده‌اند، اما بازاریابی پیامکی و تبلیغاتی هنوز از رده خارج نشده است. می‌توان گفت پیامک تبلیغاتی به عنوان راهکاری تلقی می‌شود که اکثر برنامه‌های پیام‌رسان شبکه‌های اجتماعی را به هم ارتباط می‌دهد. به همین دلیل کسب‌وکارها نمی‌توانند از تاثیر پیامک تبلیغاتی بر جذب مشتری و افزایش فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی خود غافل شوند.
روزانه پیامک‌های تبلیغاتی مختلفی به شما ارسال می‌شود. ممکن است تعداد بالای آن‌ها گاهی آزاردهنده باشد اما باید متوجه شده باشید که هنوز کسب‌وکارها این روش ساده و تاثیرگذار را فراموش نکرده‌اند.
زمانی که یک کسب‌وکار رویداد مهمی را برگزار می‌کند و یا کد تخفیفی برای مشتریان خود در نظر می‌گیرد، بهترین کار این است که از طریق پیامک به‌ آن‌ها این اطلاع‌رسانی را انجام دهد. با قرار دادن لینکی که مشتری را به سایت و یا شبکه اجتماعی مورد نظر برساند، شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به هدف خود یعنی تبلیغ آن رویداد خواهید رسید. در ادامه می‌خواهیم چند نمونه از تاثیرات پیامک تبلیغاتی بر جذب مشتری و فروش بیشتر کسب‌وکارها را با هم مرور کنیم.

مزایای استفاده از پیامک تبلیغاتی بر جذب مشتری

۱تاثیرگذاری بیشتر بازاریابی پیامکی نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی

استفاده از پیامک تبلیغاتی در کمپین‌های تبلیغاتی همچنان تاثیرگذاری بالایی دارد. در روزهایی که اغلب مردم خرید اینترنتی را به حضوری ترجیح می‌دهند، شرکت‌های زیادی کد تخفیف برای محصولات خود در نظر می‌گیرند تا مشتری بیشتری کسب کنند. ارسال این کدهای تخفیف توسط پیامک به مشتری آسان‌ترین و پربازخوردترین روشی است که می‌توان در کمپین‌های مارکتینگ استفاده کرد. به این دلیل که مشتری سریعاً به آن کد دسترسی پیدا کرده و از آن استفاده خواهد کرد.

۲دسترسی تلفن‌های هوشمند به پیامک

شاید به نظر برسد با گسترش اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی دیگر دوران پیامک و قابلیت استفاده از آن در تلفن‌های هوشمند به سر رسیده باشد. اما برخلاف چنین تصوری اغلب کاربران این نوع تلفن‌ها هنوز یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی خود را پیامک می‌دانند و تلفن‌های هوشمند دسترسی کاملی به آن دارند.
علاوه بر تبلیغاتی که برندها از طریق ارسال پیامک به مشتریان دارند، تراکنش‌های مالی و استعلام‌ها نیز با بهره‌مندی از نرم‌افزارهای پیامک در اختیار مشتریان بانک‌ها قرار می‌گیرد.

۳ارسال، دریافت و مشاهده سریع

اگر بخواهیم از نظر سرعت ارسال یک پیام تبلیغاتی، سایر کانال‌های تبلیغاتی را با پیامک مقایسه کنیم، ارسال و تحویل پیامک به مخاطب بسیار سریع‌تر خواهد بود. تنها با نوشتن محتوایی هدفمند و جذاب و همچنین تهیه پنل پیامکی می‌تواند پیامک تبلیغاتی خود را به مخاطبان بی‌شماری بفرستید. این پیام در زمانی کوتاه به کاربران مد نظرتان می‌رسد. زمان دریافت پیامک ممکن است کمتر از ۱۰ ثانیه باشد. علاوه بر این موضوع، به دلیل اینکه درصد بالایی از جمعیت به تلفن همراه دسترسی دارند، پیامک ارسالی در اسرع وقت مشاهده می‌شود.نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که زمان ارسال پیامک را درست انتخاب کنید. برای مثال اگر سوپرمارکت دارید و می‌خواهید مشتریان خود را از آخرین موجودی‌ها و تخفیف‌ها با خبر کنید، بهترین زمان ارسال پیامک به آن‌ها پایان هفته و در ساعات ابتدایی روز است.

۴نرخ تبدیل بالای پیامک تبلیغاتی

نرخ تبدیل بالا در کمپین‌های تبلیغاتی اهمیت بسیاری دارد. اگر پیامک‌های تبلیغاتی با رعایت کامل اصول محتوایی و زمان‌بندی مناسب به مشتری ارسال شود، می‌تواند نرخ تبدیل بالایی برای کسب‌وکارها داشته باشد. این نرخ تبدیل و آماری که در نهایت به دست می‌آید بیشتر توسط مشتری‌های قدیمی و فعلی شما خواهد بود. زیرا چنین کاربرانی به دلیل پیشینه‌ خوب خرید از شما، با دریافت پیامک ممکن است بلافاصله از کد تخفیف استفاده کنند و یا محصول جدید شما را خریداری کنند.

۵–  امکان شخصی‌سازی پیامک

شما با توجه به تاریخچه و اطلاعاتی که از مشتری خود دارید، می‌توانید پیامک تبلیغاتی را برای او شخصی‌سازی کنید. با درنظر گرفتن نام، سن، علاقه‌مندی‌ها و ویژگی‌های مخاطب خود پیامکی که او انتظار دارد دریافت کند را ارسال کنید. این اقدام به تعامل بیشتر با مخاطب و همچنین جلب اعتماد و رضایت او کمک فرآوانی می‌کند. در حال حاضر شرکت‌هایی که پیامک‌های اختصاصی برای باشگاه مشتریان‌شان می‌فرستند، بازدهی قابل توجه‌ای از آن‌ها می‌گیرند.

توصیه پایانی

اگر می‌خواهید کمپین بازاریابی موفقی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که در کنار شبکه‌های اجتماعی و دیگر کانال‌های ارتباطی از پیامک تبلیغاتی برای جذب مشتری و همچنین افزایش فروش خود استفاده کنید.