ارمنستان با نام رسمی جمهوری ارمنستان با مساحتی بالغ بر 29.743کیلومتر مربع کشوری محاصره شده در منطقه قفقاز جنوبی اوراسیا است.

ارمنستان ملتی واحد، چند حزبی و دموکراتیک است که دارای میراث فرهنگی باستانی می باشد. ارمنستان عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، شورای اروپا و سازمان پیمان امنیت جمعی است.  ارمنستان دارای 20 شهر اصلی است ، شهر ایروان یکی از مهمترین شهرهای این کشور محسوب می شود که به عنوان پایتخت ارمنستان نیز شناخته می شود.  ارمنستان از شمال با گرجستان، از جنوب با ایران و نخجوان، از شرق با جمهوری آذربایجان و از غرب با ترکیه دارای مرزهای مشترک است.

جمعیت فعلی ارمنستان در 7 آوریل سال 2020 میلادی بر اساس توضیحات از آخرین داده های سازمان ملل 2,961,971 نفر است. جمعیت  Worldometer ارمنستان معادل 0.04 % از کل جمعیت جهان است و در فهرست بندی کشورها بر اساس جمعیت، در جایگاه 137 ام جای گرفته است.

آمار تجاری ایران و ارمنستان

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی کمیته آمار ارمنستان ، ارزش تجارت دوجانبه این کشور با ایران در دوره 9 ماهه اول سال (2020  از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه سپتامبر 2020  ) بیش از 291 میلیون دلار بوده که حکایت از رشد 2,3 درصدی تجارت دو کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، به رغم مواجه با مشکلات ناشی از همه گیری کووید 19 دارد.  در این مدت ارزش واردات کالایی ارمنستان از کشورمان با رشد مثبت 2,2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 2019 ، به رقم 226,4 میلیون دلار بالغ گشته و صادرات این کشور به ایران نیز با ثبت رشد 2,5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود  65میلیون دلار رسیده است.  در نمودار زیر عملکرد نه ماهه تجارت دو جانبه دوکشور در سال 2020 ، با سه سال قبل مقایسه شده است.

کالاهای وارداتی ارمنستان از ایران در نیمه اول سال 2020

مطابق آمار موجود )اعلام شده از سوی گمرک جمهوری ارمنستان(  درشش ماهه اول سال 2020 ، بخش عمده واردات از ایران که بیش از 90 درصد کل واردات ارمنستان از کشورمان را شامل می شود به ترتیب به فصول کالایی سوخت های معدنی، چدن، آهن و فولاد، مواد پلاستیکی و اشیاء ساخته شده، نمک، گوگرد، خاک و سنگ، گچ، سیمان، میوه های خوراکی، پوست مرکبات، سبزیجات، نباتات، ریشه و …، محصولات شیمیایی غیرآلی، ترکیبات آلی، مصنوعات از چدن، آهن و فولاد، محصولات سرامیکی، کودها، رآکتورهای هسته ای، دیگ های بخار و… اختصاص داشته است .

با توجه به تحریم کالاهای ترکی توسط ارمنستان و تاکید دولت آن کشور به واردات کالاها و محصولات جمهوری اسلامی ایران و همچنین با عنایت به توانمندی محصولات تخصصی صنعت و تولیدات ایرانی جهت ارائه به بازار پر ظرفیت اوراسیا ، این نشست تجاری با هدف گسترش فروش ، ورود و توسعه بازار به کشورهای اوراسیا و CIS به مدت 2 روز  در تاریخ 17  و 18 مهر ماه  1400بصورتVIP  و B2B برگزار خواهد شد و از تمامی تولیدکنندگان و صادرکنندگان جهت شرکت در این نمایشگاه تخصصی دعوت بعمل می آید . بازدید کنندگان تخصصی و با دعوت نامه حضور خواهند داشت.

حوزه نمایشگاه: 

حوزه انرژی شامل: تولید- توزیع – انتقال مصرف

حوزه های پزشکی شامل: خدمات پزشکی – تجهیزات پزشکی- سرمایه گذاری پزشکی و سلامت گردشگری)

حوزه های عمرانی شامل: تجهیزات عمرانی- خدمات عمرانی- مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی

 

ساعت برگزاری نمایشگاه B2B از ساعت 14 الی 20 عصر به وقت ارمنستان در باشکوه ترین مجتمع بیزینسی در مرکز ایروان ( الیت پلازا) می باشد .

آدرس :

 ARMENIA , YEREVAN , Khorenatsi Street , NO.15

چند نکته جهت تبلیغات و حضور در ارمنستان و نمایشگاه VIP :

– به دلیل اینکه بازار هدف نمایشگاه مردمان روس زبان هستند بهتر است تمامی اطلاعات از جمله بنر, استند, کاتالوگ یا بروشور و کارت ویزیت و…  را به اولویت زبان روسی یا انگلیسی طراحی بفرمایید (از دارالترجمه های رسمی استفاده بفرمایید).

– طرح استند ایستاده به زبان روسی یا انگلیسی باشد و اندازه 90 سانت × 2 متر طراحی بفرمایید .

– شرکت کنندگان عزیز سالن نمایشگاه و جایگاه های مربوطه بصورت آماده با لوازم تحویل داده میشود و بابت سفر     ( حتما نتیجه تست منفی PCR را در زمان ورود به کشور ارمنستان بصورت فرم اصلی انگلیسی با مهر آزمایشگاه به همراه داشته باشید و حداقل 48 ساعت قبل از ورود اعتبار داشته باشد ) .

– شرکت کنندگان فقط کاتالوگ  لپ تاب  در صورت داشتن نمونه بصورت کم حجم میتوانند به همراه داشته باشند .

– شرکت کنندگان عزیز دقت بفرمایند در روز تحویل غرفه ها (صبح روز نمایشگاه ) نماینده آن شرکت می بایست فرم تحویل و مقررات نمایشگاه را امضا نماید و ساعت تحویل غرفه ها از ساعت 11 الی 13 می باشد.

– پیشنهاد میشود فرم لباس رسمی (بدون محدودیت و به سلیقه خود شرکت کننده), برخورد گرم و لبخند وار و استفاده از طرح و عکس و رنگ مناسب در بنر و استند کمک بسیار زیادی در ارتباط با مخاطب نمایشگاه به شما میکند.

– دلار و یورو به همراه داشته باشید و در سطح شهر اکسچنج های زیادی ( فروشگاهی یا مغازه ای ) هست که به واحد پول ارمنستان ( درام که هر 1 دلار معادل 490 درام و هر یورو معادل 580 درام حدودا ) چنج میکنند و صرافی های ایرانی در ارمنستان نیز از طریق حواله بانکی نیز میتوانند پرداخت درام داشته باشند ( کارمزد دارد )  بانک ملت نیز در ایروان شعبه دارد .

– سایت های کاربردی :

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان https://armenia.mfa.gov.ir

صفحه رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان   http://armenia.tpo.ir

  مشخصات غرفه های نمایشگاه  بین المللی بازرگانی ارمنستان :

  • محل برگزاری در برج با شکوه تجاری ” الیت پلازا  ” ایروان ارمنستان می باشد .
  • تاریخ نمایشگاه B2B در تاریخ 16 و 17 مهرماه 1400 از ساعت 15 الی 20 عصر می باشد .
  • غرفه های نمایشگاه بصورت میز مذاکره به همراه یک استند ایستاده با طرح ارایه شده از طرف شرکت کننده + میز پذیرایی در مدت زمان نمایشگاه می باشد .
خدمات نمایشگاه vip ارمنستان تعرفه هر شرکت
1- تور کامل سفر برای یک نماینده از طرف شرکت کننده شامل :بلیط پرواز رفت و برگشت ( تهران – ایروان ) – 4 شب اقامت در هتل 4 ستاره تاپ با صبحانه ( جنب محل نمایشگاه )  پذیرایی شام vip در دو روز نمایشگاه  ترانسفر فرودگاهی  سیم کارت  لیدر فارسی زبان – تست کرونا برگشت

2- تور شهری به همراه پذیرایی شام

3- بازدید و تحقیق بازار از مراکز تجاری تخصصی محلی ایروان ارمنستان و بازدید از نمایشگاه بین المللی بازرگانی ارمنستان همزمان با تاریخ حضور

4- ارایه میز مذاکره به همراه چاپ و برپایی طرح استند شرکت کننده

5- حضور مترجم فارسی زبان در سالن

6- چاپ لوگو در پرچم رومیزی میز مذاکره شرکت کننده

7-  چاپ لوگو در Brand Wall افتتاحیه

8-  اعطا تقدیرنامه حضور در نمایشگاه vip ارمنستان

9- دعوت از بازدیدکنندگان تخصصی ارمنستان با کارت دعوت vip

10- نمایش تیزر حداکثر 1 دقیقه ای در تلویزیون های داخل سالن ورودی برج

11- پذیرایی میان وعده در زمان نمایشگاه ( بصورت میز در ورودی سالن و سلف سرویس )

45/000/00 تومان 
در صورت نفرات بیشتر از طرف شرکت کننده به ازای هر نفر  مبلغ 20/000/00 تومان اضافه میشود .
حداکثر پذیرش شرکت کنندگان در نمایشگاه تخصصی و vip ارمنستان 50 مجموعه بوده واولویت با برند های مطرح و صادرکننده میباشد

روابط عمومی
تلفن و واتساپ:  9126-532-912-98+
واتساپ: 257211–93–374+

(( فرم درخواست رزرو غرفه در نمایشگاه تخصصی و 
vip 2021 ))