اهمیت بازاریابی دیجیتال در تجارت این روزها بسیار کاربردی و به نوعی راهکار تحول در تجارت به حساب می آید. بازاریابی دیجیتالی با استفاده از کانال های مخصوص، تجارتی را تبلیغ می کنند و در حقیقت برای یک تجارت موفق بازاریابی دیجیتال، نقش مهمی دارد. از آنجا که یک تاجر روی دو چیز اصلی تمرکز دارد: اول موفقیت و دوم بودجه کم؛ هر دو این اهداف را می توان با دیجیتال مارکتینگ به دست آورد. بنابراین امروزه بازاریابی سنتی از اهمیت کمتری در تجارت برخوردار است. بازاریابی دیجیتال به جذب ترافیک از همه رسانه های اجتماعی کمک می کند، از این رو کار مداوم برروی این مفهوم می تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد. به همین دلیل بازاریابی دیجیتال شامل توسعه وب سایت (سئو)، کمپین های ایمیل، خبرنامه ها ، کمپین های رسانه های اجتماعی و غیره است.

چهار مزیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی:

۱– تکامل بازاریابی دیجیتال

در دهه ۱۹۹۰ اصطلاح بازاریابی دیجیتال مورد استفاده قرار گرفت. اولین بنر قابل کلیک در سال ۱۹۹۳ پخش شد شرکت  Hotwired  اولین مجله وب تجاری بود که روند دوران بازاریابی دیجیتال را آغاز کرد.

۲– مزایای بازاریابی دیجیتال

امروزه مزایای بازاریابی دیجیتال در کسب و کار افزایش چشمگیری داشته، چون بستر وب و پلتفرم های مجازی، زندگی حقیقی مردم جهان را تسخیر کرده اند. همچنین سرعت و مخاطب بسیار بیشتری نسبت به بازاریابی سنتی دارد.

۳– اهمیت بازاریابی دیجیتال

امروزه و پس از تجارب تلخ دوران کرونا، همه نوع خرید و فروش بیشتر به صورت آنلاین انجام می شود و این بستر در دوران قرنطینه جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا افزایش چشمگیری در جوامع مدرن و سنتی داشت. از این رو قابلیت مشاهده کسب و کارها در بستر دیجیتال نیز افزایش چشمگیری داشت. فارغ از صرفه جویی در وقت و پرسنل فراوان، مهمتر از همه، بازاریابی دیجیتال مقرون به صرفه است و به نرخ بالای تبدیل به رشد تجارت، کمک می کند. بازاریابی دیجیتال بهترین نتیجه را برای ارتقا کسب و کار و تجارت به همراه دارد.

۴–  حقایق سریع مربوط به بازاریابی دیجیتال

۸۶درصد از افراد حرفه ای از ارتباطات الکترونیکی استفاده می کنند. ۶۵ درصد گوکل، میزان کلیک از طریق تلفن همراه است. ۸۷ درصد از بازاریابان دیجیتال از محتوای ویدئویی استفاده می کنند. 30 درصد از جمعیت جهان از فیس بوک استفاده می کنند. اما مهمترین رسانه اجتماعی اینستاگرام و تیک تاک است. ۸۵ درصد از بازاریابی های دیجیتال با استفاده از محتوای ویدیویی انجام می شود و ارتباطات از طریق ایمیل توسط ۸۶ درصد از افراد حرفه ای کسب و کار استفاده می گردد.

نتیجه گیری در مورد بازاریابی دیجیتال

دانش صدا در بازاریابی دیجیتال برای ارتقا تجارت مهم است. بیش از هر چیز برای استفاده از فناوری دیجیتال باید مهارت خاصی داشته باشید. همچنین صبر برای به دست آوردن نتایج خوب بسیار مهم است، بنابراین، هر کسی می تواند در این زمینه حرفه ای شود.