vas1

با رشد مداوم بازار تلفن همراه، بیشتر فناوری های ارتباطی و تبلیغاتی حول دستگاه های تلفن همراه متمرکز هستند. هدف قرار دادن مخاطبان خاص با انواع کانال هایی که بازاریابی موبایل در آن قرار می گیرد ، حتی ساده تر می شود. در بهار سال 2019 ، چهار میلیارد کاربر اینترنت تلفن همراه منحصر به فرد وجود داشته است و حدود 50٪ از صفحات وب را از طریق دستگاه های تلفن همراه مشاهده کرده اند. بازاریابی از طریق تلفن همراه، اساساً هسته اصلی یک اکوسیستم آنلاین مدرن است. رشد بازار موبایل نه تنها به افزایش تقاضا برای دستگاه ها بلکه برای توسعه برنامه نیز کمک کرد. بنابراین ، به نظر می رسد بازاریابی مبتنی بر برنامه یکی از پردرآمدترین استراتژی های بازاریابی در حال حاضر است. رشد موازی بازی های موبایل به ویژه به برنده شدن بازار کمک می کند. خدمات با ارزش افزوده تلفن همراه قابلیت های گسترده ای را به اپراتورهای تلفن همراه ، تبلیغ کنندگان و توسعه دهندگان برنامه ارائه می دهد و آنها را قادر می سازد تا هم حضور خود و هم مشتری را گسترش دهند.

VAS یا سرویس با ارزش افزوده معمولاً توسط فروشندگان شبکه یا شبکه ارائه می شود. به طور خلاصه ، خدمات با ارزش افزوده مزایای بیشتری را به کاربران یا مشترکان ارائه می دهند. مزایای اضافی حاکی از هرگونه خدمات فراتر از استاندارد در نظر گرفته شده است. خدماتی مانند بانکداری آنلاین ، پست صوتی یا خدمات مبتنی بر موقعیت مکانی مانند توصیه های رویدادهای اجتماعی در یک شهر را می توان خدمات با ارزش افزوده دانست. خدمات با ارزش افزوده موبایل (MVAS) اغلب VAS نامیده می شوند، زیرا این اصطلاح در صنعت ارتباطات از راه دور مفهوم را اشتباه نمی گذارد.

بدیهی است که ویژگی های خاصی وجود دارد که VAS را متمایز می کند، مانند:

  1. رویکرد مشتری محوری
  2. مدت زمان خدمات بر اساس نیازها تعیین شده است
  3. زمان بندی و فرکانس کارآمد
  4. اتصال با خدمات مکمل
  5. به نمایش گذاشتن تخصص شرکت
  6. ایجاد نیاز به تحقیق و توسعه خدمات جدید

تعریف خدمات ارزش افزوده خود بر اساس تأثیر آن در حفظ رقابت تجاری ، افزایش همزمان محصولات و خدمات ارائه شده است. به عبارت دیگر ، اهمیت VAS برای هر شرکت خدمات گرا به دلیل توانایی آن در بهبود رضایت مشتری و میزان حفظ آن ، قابل توجه است. به عنوان مثال ، سهم بازار خدمات ارزش افزوده تلفن همراه ایالات متحده تقریباً 25 درصد از درآمد جهانی در سال 2016 بود. با پیشرفت و تحولات جدید دنیای موبایل و نوآوری های فنی هر از چندگاهی ، بخشهای سرگرمی و پرداخت موبایل سریعترین رشد را در صنعت نشان می دهند. به گفته رویترز ، تخمین زده می شود که بازار خدمات ارزش افزوده تلفن همراه تا سال 2022 به حدود 8340 میلیون دلار رشد کند. بنابراین ، خدمات LTE همراه با صنعت برنامه و بازاریابی شرکت های وابسته به تلفن همراه به توسعه خدمات خود و بهبود استراتژی های جذب مشتری با VAS ادامه می دهند. در هسته

روندهای VAS

با توجه به این واقعیت که VAS فرصتی برای افزایش سود است ، خدمات جدید با ارزش افزوده دائما ظهور می کنند. همراه با پی بردن به اهمیت VAS ، شرکت ها سرمایه گذاری بیشتری در چنین سرویس های پرطرفدار مانند آموزش آنلاین ، تولید داده ، راه حل های بازی ، کیف پول های دیجیتال و غیره انجام می دهند. نیازی به گفتن نیست که خدمات با ارزش افزوده بر مدت زمانی که مشتریان یا مشترکین صرف می کنند تأثیر می گذارد. دستگاه روش دیگر برای تعریف VAS این است که آن را یک شریک استراتژیک برای اکثر قریب به اتفاق شرکت های دیجیتالی می نامیم.

مشتریان دائماً به محتوا نیاز دارند و این امر باعث می شود که محو شدن VAS یا متوقف شدن در ارتباط با آن به سادگی غیرممکن باشد. به زبان ساده ، مشتریان به اتصال و داده های شرکت مخابراتی تلفن همراه نیاز دارند. خدمات با ارزش افزوده این امکان را برای مشتریان فراهم می کند تا محتوای مورد نظر را با شرکتهای مخابراتی که فرصت اتصال به چندین کانال رسانه را فراهم می کنند، دریافت نمایند. به طور معمول ، شرکت های ارائه دهنده VAS و شرکت های مخابراتی تلفن همراه روابط سودمند متقابل دارند. ارائه دهندگان خدمات با ارزش افزوده مجاز به ارائه پیشنهادات اپراتور یا بسته های خدماتی هستند که این امر همچنین به بازاریابان وابسته امکان می دهد نقش خود را در این روند بازی کنند. در مورد پیشنهادهایی مانند صورتحساب شرکت مخابراتی یا ارسال پین ، شرکت های VAS به احتمال زیاد از طریق شرکت مخابراتی بازاریابی تلفن همراه را انجام می دهند.

اساساً شرکت های VAS نقش تبلیغ کننده را در بازاریابی شرکت های وابسته به تلفن همراه بازی می کنند. دو سناریو اساسی وجود دارد:

1) آنها به لیدها علاقه دارند.

2) آنها به تبدیلات علاقه مند هستند (اگر مربوط به تبدیل باشد، نصب برنامه ها ، مشترک شدن یا خرید یک محصول باید انجام شود. اگر موضوع مربوط به سرب باشد، همه آنچه شرکت نیاز دارد اطلاعات مربوط به مشتری بالقوه است.) در نتیجه، بیشتر شرکتهای مخابراتی تلفن همراه VAS را به عنوان یک پیشنهاد استاندارد برای ایجاد وفاداری بیشتر مشتری و درآمدزایی، بسته بندی می کنند. بنابراین ، به راحتی می توان گفت که خدمات با ارزش افزوده در حال تبدیل شدن به یک تمایز عمده در صنعت ، باعث فروش و افزایش رقابت می شوند. چنین خدمات کاربر پسند چیز جدیدی در صنعت نیست. با این حال ، رشد VAS چشمگیر است و به نظر می رسد مشتریان بیشتر و بیشتر مصمم هستند که ارائه دهندگان خدمات را بر اساس لیست خدمات ارزش افزوده موجود انتخاب کنند. با وجود این واقعیت که بازار خدمات ارزش افزوده تلفن همراه رشد امیدوار کننده ای را به نمایش می گذارد ، روندها به سرعت تقاضا تغییر می کنند. در حال حاضر ، VAS نیروی محرکه ای است که جهت توسعه بیشتر بازاریابی تلفن همراه را تعیین می کند.